Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği

Dünya Ticaretini Belirleyen Mega Trendler ve İhracat Stratejisi-Zeynep İYİLER

Dünya Ticaretini Belirleyen Mega Trendler ve İhracat Stratejisi-Zeynep İYİLER


Zeynep İyiler

Dünya Ticaretini Belirleyen Mega Trendler ve İhracat Stratejisi Eğitimi

25 Kasım 2021, Perşembe Günü, 14:00-17:00, ZOOM Online Platformu

 

Eğitim İçeriği:

 

Konular

Saat

Üretim ve Ticarette İzlenmesi Gereken Mega Trendler

14.00 – 15.00

Mega Trendlerin Stratejiye Yansımaları

15.00 – 15.30

İhracat Stratejisi Oluşturmanın Aşamaları

15.30 – 16.30

Pazar İzleme Sistemi Nasıl Kurulur?

16.30 – 17.00

Soru - Cevap

17.00 – 17. 15



Eğitmen Özgeçmişi – Zeynep İyiler:

Lisans eğitimini Ankara Üniversitesi – Siyasal Bilgiler Fakültesi Uluslararası İlişkiler bölümünde, doktorasını İstanbul Okan Üniversitesi İngilizce İşletme Doktora programında Sınır Ötesi E-Ticaret üzerine yazdığı tezle tamamlamıştır.

Çalışma hayatına, 1996 yılında Dış Ticaret Müsteşarlığı- İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi (İGEME)’de İhracatı Geliştirme Uzmanı olarak başlamıştır. 2011-2013 arasında, Ekonomi Bakanlığı-İhracat Genel Müdürlüğü-KOBİ ve Kümelenme Daire Başkanlığı’nda Şube Müdürü olarak, “Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği Hakkında Tebliğ (2011/1)” ve “Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ (2010/8)” de imza yetkilisi olmuştur. 2011-2013 döneminde ayrıca Ekonomi Bakanlığı KOBİ ve Kümelenme Destekleri Projesi’nde Proje Koordinasyon Birimi’nde uzman olarak görev almıştır.

Elektronik Ticaret ve Pazarlama (2005, 2009), KOBİ’ler İçin E-Ticaret Rehberi (2015), İhracatta Pazarla İletişim (2005, 2009) önemli kitapları arasındadır.

Eğitmen ve danışmanlığa, 2001 yılında BM-ITC “İş Yönetim Sistemi” programından başarıyla “Master Trainer” sertifikası alarak başlamıştır. Avrupa Birliği projelerinde kısa dönem kıdemli uzman olarak çeşitli projelerde yer almıştır. Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) ve KOSGEB Avrupa İşletmeler Ağı akredite danışmanıdır.

İhracat stratejisi belirleme, dijital pazarlama, hedef pazar araştırması yapma, yurt dışı reklam ve tanıtım, yerinde pazar araştırması, fuara katılım, ikili iş görüşmeleri, eğitim ve danışmanlık programlarının tasarımı konularında çok sayıda çalışması ve eğitimi mevcuttur.

Akademisyen olarak; İstanbul Okan Üniversitesi, İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi Uluslararası Ticaret (İng) bölümünde 2013-2020 döneminde görev yapmıştır. Halen Atılım Üniversitesi İşletme Fakültesi Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İng) bölümünde Öğretim Görevlisi Dr. olarak ders vermeye devam etmektedir.  Yeditepe Üniversitesi Elektronik Ticaret ve Yönetimi bölümünde de “E-Export” dersini 2021-2022 döneminde vermektedir.