GÜNEYDOĞU ANADOLU İHRACATÇI BİRLİKLERİ

Haberler

DIŞ TİCARET İSTİHBARATI EĞİTİMİ 7 Nis 2023

DIŞ TİCARET İSTİHBARATI EĞİTİMİ

Sayın Üyemiz,

 

Genel Sekreterliğimizce Mayıs-Haziran aylarında üyelerimizin çalışanlarına yönelik detayları aşağıda yer alan “Dış Ticaret İstihbaratı” eğitimi düzenlenecektir. Birliklerimizin İrtibat Bürosunun bulunduğu şehirlerde yüz yüze gerçekleştirilmesi planlanan eğitime katılmak isteyen üye çalışanlarımızın https://www.gaib.org.tr/tr/f/646.html adresinde yer alan başvuru formunu doldurmaları gerekmektedir.

 

Bilgilerinize rica olunur.

 

Eğitime Dair Bilgiler:

  • Eğitim, yeterli talep olması durumunda Gaziantep, Kahramanmaraş, Malatya, Kilis, Adıyaman, Şanlıurfa, Diyarbakır, Kilis ve Cizre’de yüz yüze gerçekleştirilecektir.
  • Eğitim, 3 gün süre ile 09:00-12:00 ve 14:00-17:00 saatleri arasında yüz yüze gerçekleştirilecektir.
  • Eğitime katılım ücretsizdir.
  • Eğitime üç gün süre ile eksiksiz katılım gösterenlere katılım belgesi takdim edilecektir.
  • Eğitime katılacak kişilerin GAİB üyesi bir firmada dış ticaretle ilgili bir alanda çalışıyor olması zorunludur.
  • Uygulama ağırlıklı gerçekleştirilecek eğitim için, katılımcıların beraberlerinde taşınabilir bilgisayarlarını getirmesi gereklidir.
  • Eğitim tarihi ve yeri, uygun görülen başvuru sahipleri ile bilahare paylaşılacaktır.


“Dış Ticaret İstihbaratı” Eğitim İçeriği:

 

GÜN-1

Ticari Bilgi ve Ticari İstihbarat Nedir?

İhracat Stratejisi Nasıl Hazırlanır?

  • Ürün ve GTİP Bilgisi Nedir?
  • Hedef Pazar Nasıl Belirlenir?
  • Hedef Pazarlarla İlgili Niteliksel Bilgiler
  • Hedef Pazarlarla İlgili Veri ve İstatistik Kaynakları

Trade Map Nasıl Kullanılır?

 

GÜN-2

Ticari Bilgi Kaynakları Kullanılarak Hedef Ülke Analizi Nasıl Değerlendirilir?

  • Ürün Özelinde Hedef Ülkenin Dış Ticaret Yapısı
  • Ürün Özelinde Hedef Ülkenin Üretim Altyapısı
  • Ürün Özelinde Hedef Ülkenin Dağıtım Kanalları
  • Ürün Özelinde Hedef Ülkenin Tüketici Tercihleri
  • Hedef Ülkeye Giriş Stratejisinin Oluşturulması

Hedef Müşterinin Tespit Edilmesi

Hedef Müşteriye Erişim Kanalları

 

GÜN-3

Hedef Ürün ve Hedef Ülke Örneğinde Uygulama (I)

Hedef Ürün ve Hedef Ülke Örneğinde Uygulama (II)