GÜNEYDOĞU ANADOLU İHRACATÇI BİRLİKLERİ

İhracatta İstatistiksel Verilerin Yorumlanması ve Pazara Giriş Stratejileri- Abdullah Kumru

İhracatta İstatistiksel Verilerin Yorumlanması ve Pazara Giriş Stratejileri- Abdullah Kumru


Abdullah Kumru

İhracatta İstatistiksel Verilerin Yorumlanması ve Pazara Giriş Stratejileri

23 Şubat 2023, Perşembe, 14.00-17.00, ZOOM Online Platformu

Eğitim İçeriği:

 

  • İhracatta Bilgi Yönetimi Kavramı (Veri, Bilgi, Enformasyon)
  • İhracat Bilgi Kaynakları
  • İhracat Sürecini Etkileyen Dış Çevre
  • İstatistiksel Verilerin Sınıflandırılması
    • Makro Ekonomik Veriler (Milli Gelir, Gini Katsayısı, Kamu Borçları)
    • Demografik Veriler (Nüfus Dağılımı, Eğitim, Şehirleşme)
    • Makro Politikalar
  • Verileri 3 Boyutlu Olarak İncelemek
  • Verileri Eş Zamanlı Güncellemek
  • Verilerin Ulaşılabilirliği ve Güvenliğini Sağlamak
  • Verilere Dayanarak Ülke Analizleri Yapmak
  • Verilere Dayanarak Pazar Potansiyeli Tespit Etmek
  • Pazar Potansiyelini Kantitatif Hale Dönüştürmek
  • Raporlama ve Eylem Planı Oluşturma
  • İhracatta Konumlanma Stratejisi (Erken, Yakın ve Uzak Zafer Alanları)
  • Pazara Giriş Stratejileri
    • Bayilik
    • Distribütörlük
    • Liason Ofis

 


Eğitmen Özgeçmişi – Abdullah Kumru:  

1987 yılında Deniz Harp Okulu’ndan, Elektrik Elektronik Mühendisliği denkliği ile mezun olan KUMRU, 1987 – 1995 tarihleri arasında Deniz Kuvvetlerindeki görevi sırasında ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde OBI Eğitimi ve İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Çalışma Ekonomisinde master eğitimi almıştır. 1995 yılına ordudan ayrılarak CNC Makinalar sektöründe İstanbul Deri Serbest Bölgesinde faaliyet gösteren Maysan Dış Ticaret ve Pazarlama A.Ş.’de uluslararası ticaretten sorumlu müdür olarak çalışmış, özellikle sektörün devleri olan müşterilerinin ürünlerinin ihracatına yönelik ortak bir platform oluşturmuştur. 2001’de Ülker Yıldız Holding Merkez Pazarlama ve daha sonra da Netlog’a geçen Kumru Tedarik Zinciri Yöneticisi olarak görev yapmıştır.

2006’da Reysaş bünyesine direktör olarak transfer edildiğinde lojistik operasyonlar, antrepo ve gümrük işlemleri, satış operasyon, serbest ticari bölge faaliyetleri, dış ticaret mevzuatları, satış dağıtım ağı süreçlerini yönetmiştir. 2013’te Ata Holding Fasdat Gıda’da Tedarik Zinciri İş Geliştirme ve Planlama Müdürü olarak göreve başlayan Kumru Gürcistan, Makedonya, Çin bayiliklerine gıda lojistiği, fiyatlandırma ve gıda ithalatı sorumluluklarının yanı sıra stok, depo ve lojistik planlama süreçlerini de yönetmiştir. 2016’ta Almas Gruba transfer olan Kumru, İran’da fast food restoran zincirini kurarak, yine aynı gruba ait iki üretim firmasının Pazarlama ve dağıtım stratejisini oluşturma, talep planlama ve sipariş yönetimi, üretilen ürünlerin ihracatı ve ham malzeme ithalatı süreçlerinin kurulmasına danışmanlık yapmıştır. Almanya merkezli gıda firmalarına Pazarlama ve satış kanallarının oluşturulması ve geliştirilmesi, ihracat, maliyet ve fiyatlandırma, yeni ürün geliştirme konularında danışmanlık yapmak üzere bir süre Almanya’da yaşayan KUMRU İngilizce ve Almanca bilmektedir. Farklı sektörlerde ihracat ve ithalat deneyimi olan Kumru, Rönesans çatısı altında çeşitli projelerde danışman olarak görev almış olup, bilgi ve deneyimlerini eğitmen ve danışman olarak paylaşmaya devam etmektedir.